گیاه خون ساز
اطلاعات علمی
انواع پاورپوینت و مطالب جذاب

 

مهم‌ترين داروي كم خوني آهن و تركيبات آهن است. آهن از طريق معده و روده جذب بدن شده و در كبد ذخيره مي‌شود تا در ساختمان هموگلوبين بكار رود. آهن و تركيبات آن مغز استخوان را وادار به ساختن گلبول سرخ مي‌كند. داروي عصاره جگر توام با ويتامين12B نيز براي كم خوني بسيار مفيد است، به خصوص در كم خوني‌هاي شديد.

با خوردن عسل در مدت بسيار كمي ‌به تعداد گلبول‌هاي قرمز‌25 8 درصد افزوده مي‌شود. پسته موجب افزايش خون مي‌شود. فندق نيز خون افزاي خوبي است و رنگ چهره را مي‌گشايد. دم كرده برگ با پوست سبز گردو، موجب افزايش تعداد گلبول‌هاي قرمز مي‌شود.

عدس يكي از مواد خوراكي افزايش‌دهنده گلبول‌هاي قرمز خون است. از مواد خوراكي ديگر مي‌توان به اين موارد اشاره كرد: نخود سبز، زردآلو، گردو، خرما‌، شلغم، كلم و خوراك جو.


زمستان سرد و ترب گرم

ترب به شكل‌هاي مدور يا دراز و به رنگ‌هاي سياه، سفيد و قرمز <تربچه> وجود دارد. تركيبات آن عبارت است از: آب، مواد قندي، مواد ازته، پروتئين، مواد معدني، آهن، كلسيم، فسفر، منيزيم، ويتامين‌هايA ،1B،2B،C،PP و... . طبيعت ترب گرم است و به عنوان هضم‌كننده غذا و خارج كننده باد معده با غذا خورده مي‌شود.

خوردن ترب با نمك و كره قبل از غذا، اشتهاآور است و جالب است بدانيد كه اين گياه جريان خون را به سوي مو مي‌كشاند و باعث تقويت پياز مو مي‌شود و از اين رو براي تقويت و روييدن مويي كه ريخته شده، مفيد مي‌باشد تا حدي كه در كتب طب سنتي آورده‌اند اگر عصاره ترب را بر موضعي كه موي آن ريخته قرار دهيد، دوباره موي آن قسمت مي‌رويد.

خوردن ترب، رنگ رخسار را باز و نيكو مي‌كند و ضماد ترب با عسل براي از بين بردن آثار كبودي زير چشم، آثار ضربه و جاي زخم و كك و مك بسيار مفيد است.

مرهم ترب براي زخم‌هاي بد و جوش‌هاي آب‌دار نتيجه بخش است و اگر ناراحتي‌هاي تنفسي و آلرژي داريد و نمي‌توانيد از پشه كش‌هاي معمولي استفاده كنيد. اگر آب ترب را بر بدن خود بماليد مانع از گزيدن حشرات مي‌شود.شايد شنيده باشيد كه خوردن برگ و خود ترب را براي ناراحتي‌هاي كليوي توصيه مي‌كنند. دليلش اين است كه ترب سموم جمع شده در كليه و كبد را دفع مي‌كند.

نوشيدن آب ترب سياه به افراد چاق و پرخور و همچنين كساني كه چربي و تخم‌مرغ مي‌خورند و احساس سنگيني مي‌كنند، توصيه مي‌شود.

ترب براي معده‌هاي تنبل مفيد بوده و آن را به كار وامي‌دارد.

و اگر جزو سالمندان بي‌خواب هستيد خوب است بدانيد ترب در جهت رفع بي‌خوابي مؤثر است.اين گياه در درمان سياتيك، نقرس، ضعف اعصاب، روماتيسم، سنگ كليه، انسداد مجاري تنفس و آنژين، اسكوربوت (بيماري كمبود ويتامين)C و بيماري راشيتيسم (نرمي استخوان‌ها) نيز به شما كمك مي‌كند.


فصل سرد و ادويه‌هاي گرم

دكتر سوزانا زيك، متخصص طب طبيعي و پژوهشگر نظام بهداشتي دانشگاه ميشيگان افزودن گياهان معطر به غذاها را باعث سلامتي مي‌داند و اعتقاد دارد اين گياهان مي‌‌توانند به حفظ وزن طبيعي كمك ‌كنند. به علاوه آنها مي‌‌توانند به پيشگيري از برخي سرطان‌ها، كاهش فشارخون و كنترل قند خون كمك كنند و نيز سلامت قلب و عروق را بهبود بخشند.

با استفاده از اين گياهان معطر به جاي چاشني‌هاي معمول كه حاوي قند، نمك و چربي هستند، مي‌‌توان هم به حفظ سلامتي كمك كرد و هم به غذا رايحه بخشيد.

گياهان معطري مانند مرزنگوش، آويشن، رزماري، جعفري و سير مي‌‌توانند رايحه‌ طبيعي غذاها را بيرون بكشند.

از سير تازه استفاده كنيد. سير مي‌‌تواند فشار خون و كلسترول را پايين بياورد. براي به دست آوردن حداكثر منافع، لازم است دست كم سه پَر سير متوسط تازه در روز مصرف كنيد. سير خشك يا سيري كه مدت‌ها مانده باشد، خواص خود را از دست مي‌دهد. با كمك ريحان، مرزنگوش و رزماري با سرماخوردگي مبارزه كنيد.اسانس‌هاي روغني موجود در اين گياهان ممكن است بتواند در مبارزه با سرماخوردگي و آنفلوآنزا به شما كمك كند.

 


 


 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 26 اسفند 1387برچسب:,
ارسال توسط rasa hatami

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 372
بازدید کل : 50670
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1


از ما حمایت کنید


ابزار متحرك زیباسازی وبلاگ


return true;}document.write("") return false; }

Up Page